piątek, 23 września 2011

Jadziowy liściasty

Sweterka swojego doczekała się w końcu i Jadzia, która do tej pory mogła służyć za ilustrację powiedzenia o dziecku szewca. Ani jednego zapinanego wdzianka nie miała - nie licząc kurtek i polarów. Zabrałam się więc do przerabiania niewielkiej części kupionej jakiś czas temu prutej 100 % miłej bardzo wełny i po raz kolejny wypróbowałam mój ulubiony wzór - ten sam, co na sukience.







Ponieważ obiecałam, że spróbuję opisać sposób robienia takiego czegoś to tutaj się tego podejmę, aczkolwiek obawiam się, że wzór pojmą raczej bardziej doświadczone dziewiarki - i to nie dlatego, że wątpię w możliwości początkujących, tylko dlatego, że ja go za każdym razem przerabiam na oko i dlatego nie mogę dać zbyt precyzyjnego opisu.
Wełnę brałam raczej grubszą, taką do przerabiania na drutach 5 i grubszych. Wzór liściasty na karczku, który jest moim przelicznikiem rozmiarowym na sweterku (i sukience) dla dziecka rocznego przerabiałam 5 razy, dla dwuletniej Jadzi - 6.
Od razu dodam, że ubiór ( i sweter i sukienka) jest przerabiana od góry, więc osoby niezaznajomione z tą techniką muszą sobie poszukać w sieci instrukcji, bo nie dam rady jej opisać bez zdjęć (za dużo naraz wysiłku intelektualnego :)

Opiszę sposób wykonania sweterka.

Na karczek nabieramy 34 oczka (podaję rozmiar na dwulatkę, ok. 92 cm) i przerabiamy o. prawe - 6 rzędów (proszę pamiętać o dziurkach na guziki :)
7. rz. - o. brzegowe, 4 o.p., o.l., * 1 o.p., 1 n., 1 o.p., 1 n., 1 o.p., o.l. * (między gwiazdkami powtórzyć w sumie 6 razy) , 4. o.p., o.l
rz. parzyste - o. brz., 4 o.p., oczka lewe - jak schodzą z drutu, 4. o.p., o.l.
9. rz - o. brzegowe, 4 o.p., o.l., * 1 o.p., 1 n., 1 o.p., 1 n., 1 o.p., o.l. * (między gwiazdkami powtórzyć w sumie 6 razy) , 4. o.p., o.l
11 rz - o. brzegowe, 4 o.p., o.l., * 2 o.p., 1 n., 1 o.p., 1 n., 2 o.p., o.l. * (między gwiazdkami powtórzyć w sumie 6 razy) , 4. o.p., o.l
13 rZ. - o. brzegowe, 4 o.p., o.l., *3 o.p., 1 n., 1 o.p., 1 n., 3 o.p., o.l. * (między gwiazdkami powtórzyć w sumie 6 razy) , 4. o.p., o.l
15 rz - o. brzegowe, 4 o.p., o.l., *4 o.p., 1 n.,1 o.p., 1 n., 4 o.p., o.l. * (między gwiazdkami powtórzyć w sumie 6 razy) , 4. o.p., o.l
17 rz. - o. brzegowe, 4 o.p., o.l., * 5 o.p., 1 n., 1 o.p., 1 n., 5 o.p., o.l. * (między gwiazdkami powtórzyć w sumie 6 razy) , 4. o.p., o.l
19 rz. - o. brzegowe, 4 o.p., o.l., * 1 n., 2 o. przer. razem, 9 o.p., 2 o. przer. razem, 1 n., 1.o.l. . * (między gwiazdkami powtórzyć w sumie 6 razy) , 4. o.p., o.l

Tutaj na razie przerwę, bo mi już trudno ubrać w czytelne słowa dalszą część. W każdym razie doszliśmy do najszerszej części liści. Potem będziemy je zwężać :) Przypominam o dziurkach na guziki :) Dalsza część nastąpi wkrótce. Mam nadzieję, że czytelne to jest i w miarę zgodne z technikami dziewiarskimi...

9 komentarzy:

  1. Śliczny sweterek ,piękna lalunia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,piękny sweterek i prześliczna Jadzia!
    Serdecznie Cię pozdrawiam,Maja

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo! Super ! dziękuję za opis :)))
    Sweterek śliczny bardzo, w dodatku w jednym z moich ulubionych kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o jaka elegancka kobietka ;)) pieknie jej w tym sweterku ;))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny sweterek i taka wdzięczna modelka :) Słodkie masz dzieczaczki, wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale z Jadzi prawdziwa modelka! A sweterek to troszkę posłuży mam nadzieję, wygląda jakby miał zapas, to dobrze! Uroczy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie powiem nic odkrywczego, Sweterek jest śliczny, ale najlepsza na tych zdjęciach jest mała modelka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie może trochę nie na temat ale zbieram na moim blogu dotyczącym szablonów do Blogera społeczność która będzie obserwatorem mojego bloga dlatego mam dla Ciebie mała prośbę jeśli to nie problem , Proszę dodaj Się do osób obserwujących mój blog a jeśli posiadasz już konto na Google plus daj mojemu blogowi plusa. Dla Ciebie to dosłownie minutka czasu a dla mnie ogromna pomoc by Polska blogosfera mojej ukochanej platformy jaka jest Blogger dostrzegła mój blog a tym samym by polubił mnie wujek Google.

    Więc jeśli to nie problem dodaj się proszę do osób obserwujących mojego bloga, zapulsuj go i korzystaj do woli z jego zawartości w celu zmiany wyglądu Twojego bloga według swoich własnych gustów i potrzeb ;)

    Pozdrawiam serdecznie
    Robert z bloga → Darmowe Szablony Do Bloggera

    OdpowiedzUsuń