środa, 7 września 2011

Kto zgadnie? :)

Dzisiaj mam zagadkę. Nasze najmłodsze dziecko przeżywa okres wzmożonej pobożności, recytuje z pamięci w nader niespodziewanych momentach części Mszy Św. "Bananku Bozi" zaśpiewane przy śniadaniu już nikogo nie zdziwi, ale kto zgadnie, z jakiej części stałej pochodzi fragment dość dowolnie przerobiony, aczkolwiek fonetycznie niemal zgodny z oryginałem: "pędzę sobie, hopsia" ? Odpowiedź znam ja, ponieważ usłyszałam to jako całość kontekstu, ale dacie radę odgadnąć Wy? Ja mało nie umarłam ze śmiechu :)

15 komentarzy:

  1. A to ci zagadka :D Nie wiem ...
    Przypominam sobie za to podobny okres jednej z moich córek - znak krzyża czyniła mówiąc "wymię ojca" sięgając ręką do czoła, "isina" - to już drugą, pod pachą :D Miała wtedy niecałe 2 latka ...Ech....kiedy to było ...chyba dinozaury jeszcze żyły...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to nie Święty- "pełne są niebiosa"??

    OdpowiedzUsuń
  3. DZiergam sobie - nieee... :)
    gooocha - tego nie można zapomnieć, to kwintesencja uciechy rodzicielskiej

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie wiem:-))) Skojarzyło mi się ze Św. Mateuszem i " zielonym pastwiskiem", ale to doprawdy bardzo luźne skojarzenie:-)))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Hihi, jedynie to mi brzmieniem pasowało. :D Piękne!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Długo myślałam, prześpiewałam części stałe, w końcu wpadłam na "pełne są niebiosa" :)
    Moja córka, będąc w wieku zbliżonym do Jadzinego, lubiła wpadać znienacka do pokoju z okrzykiem "tajemnica wiary!" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. poryczałam się ze śmiechu ;( w życiu bym nie wpadła na te niebiosa, a dzieci są cudne, gdy to czego nie rozumieją tłumaczą sobie na swoje :)

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. pospieszyłam się... no pewnie, że "pełne są niebiosa" :)))))))

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie to urocze! Bananek debeściak:)
    nie zgadłabym, o którą część chodzi mimo że zaśpiewałam sobie pod nosem wersję Jadziną...

    OdpowiedzUsuń
  10. bananek boży mnie powalił!!!!:) reszta zresztą też!

    OdpowiedzUsuń
  11. A co powiecie na to:
    "stary grad ustąpi w czas"

    OdpowiedzUsuń